De zon schijnt! Het wordt warmer! - Reisverslag uit Fílippos, Griekenland van Agnes Hielckert - WaarBenJij.nu De zon schijnt! Het wordt warmer! - Reisverslag uit Fílippos, Griekenland van Agnes Hielckert - WaarBenJij.nu

De zon schijnt! Het wordt warmer!

Blijf op de hoogte en volg Agnes

06 April 2017 | Griekenland, Fílippos

Zaterdag naar onze makelaar Maria voor afhandeling aanvraag belastingnummers. We hebben deze nummers nodig voor o.a. de registratie van een auto op onze naam. We zijn erg blij dat Maria dit allemaal via een notaris kan regelen voor ons. Al vrij snel is dat afgehandeld en we nemen afscheid. Spreken met haar af dat we de komende week met George op pad gaan op zoek naar een tweedehands auto. Teruglopend naar de auto komen we langs het kantoor van Bruce en Isabel, het andere makelaarskoppel waar we vorig jaar heel wat bezichtigingen mee hebben gehad. We besluiten naar binnen te lopen om hen even te groeten en bij te praten. Was weer erg gezellig en we krijgen bovendien heel veel tips voor leuke restaurants, goede parkeerplek in Chania en winkels waar we kunnen vinden wat we zoeken. Omdat het zonnetje heerlijk schijnt gaan we op zoek naar een terrasje aan zee in Kalyves waar we koffie (en thee) kunnen drinken. Daarna rijden we naar Taverna Loutro vlakbij Vryses. We kwamen in gesprek met een vriendelijke jongeman die in gebrekkig Engels aangeeft dat het restaurant nog niet open is maar op zondag wel open zal zijn. Ok, dan gaan we morgen opnieuw een poging doen. Toen naar huis gereden en daar snelle lunch gemaakt. Ook 's avonds zelf gekookt, lekker makkelijk: salade met tonijn en gehaktballetjes erbij. Zondag is een heerlijk zonnige dag. Lekker in de tuin gelegen. Toen uurtje gewandeld en daarna met hulp van Simon een website opgezocht zodat we live de wedstrijd Ajax Feijenoord konden zien. Vlak voor de wedstrijd nog even naar de supermarkt gereden voor wat blikjes Amstel bier en een zak chips voor tijdens de wedstrijd. In de supermarkt komen we onze buurman Dimitris tegen die voorstelt om binnenkort met Geert te gaan tennissen. Hij zal ons nog wel bellen daarover. Dat is een leuke uitnodiging. We hebben haast dus houden het kort want we willen op tijd thuis zijn voor Ajax. Nog voordat we thuis zijn, horen we dat Ajax al gescoord heeft. Daarna wedstrijd gekeken en genoten van de overwinning. Weer even in het zonnetje gezeten en oh wat voelt dat lekker warm na al die kou die we gehad hebben. Daarna besluiten we weer naar Taverna Loutro te rijden voor een tweede poging daar te gaan eten. Tot onze grote verbazing krijgen we te horen dat ze geen eten meer kunnen serveren omdat alles 's middags op was gegaan tijdens de lunch. We moeten hier erg om lachen. Dit is weer een typisch staaltje Griekse organisatie. Niet op zoveel mensen rekenen op een mooie zonnige dag. We kunnen er alleen maar om lachen en geven aan dat we met Pasen terug komen voor de lunch. Zij sturen ons naar hun tweede restaurant in Armenoi. Daar hadden we al eens met Bruce en Isabelle gegeten. De zaak ziet er niet uit, erg armoedig maar het eten is er goed en het lamsgerecht van Geert en de moussaka van mij smaken echt heerlijk. Om kwart voor 10 zijn we weer thuis. Maandag, is het wederom heerlijk zonnig, met Babis gebeld voor het telefoonnummer van de buurman Dimitris. Die komt even later aanlopen met eitjes en vraagt of wij even mee willen komen om zijn huis en zijn kippetjes te zien. Prachtig huis, superaardige man. De buurman vraagt of Geert 's avonds wil tennissen met hem. We zijn beiden enthousiast en we spreken af dat wij de ballen gaan kopen in de sportwinkel. Daarom rijden we naar Rethymnon want ik wist nog dat je op weg naar het centrum een sportzaak tegenkomt. En als je dan in dat leuke stadje bent, dan loop je weer even het oude centrum in opzoek naar een leuk stekkie om te lunchen. We vinden een heel leuk plekkie op een boventerras, in de zon, uit de wind bij Taverna Castello. We zijn om kwart voor 6 thuis en om 6 uur halen we hem op en rijden naar Georgioupolis. Daar aangekomen blijken beide tennisbanen nog niet open te zijn. Bij één hangen er zelfs nog geen netten. Nou ja, zegt Dimitris, volgende week zijn ze misschien wel open

• 07 April 2017 - 12:38

Mama:

Hoi lieve kinderen, weer heel leuk jullie belevenissen te lezen. Geniet van de schitterende natuur!

• 08 April 2017 - 21:36

Petra:

Leuk jullie verslag weer, fijn zo op de hoogtevteblijven! Xx

• 10 April 2017 - 13:09

Nancy:

Zoo herkenbaar… manana manana ofwel op zijn Grieks Ziga Ziga, genieten jullie en fijn om op de hoogte te blijven, Xx

• 11 April 2017 - 17:32

Toke:

Geweldig verhaal!!!! Niet te lekker gaan eten hé ;)) kus

• 13 April 2017 - 12:45

Toke En Jan:

Gezellig hoor om het één en ander van jullie mee te krijgen.
    Dikke kus.